תרופות סבתא

מגנזיום אוסטאופורוזיס

מרבית האנשים בעולם המערבי צורכים דיאטה עתירת מוצרי חלב כי אמרו להם ש'סידן טוב לעצמות'. היום,  החוקרים יודעים שמגנזיום דווקא הוא המינרל המרכזי החשוב ביותר לריפוי אוסטאופורוזיס.

למה בלי מגנזיום הסידן לבדו לא מרפא אוסטאופורוזיס?

אם אתם לוקים באוסטאופורוזיס אתם יכולים לקחת את כל הסידן בעולם אבל בלי מגנזיום לא יתרחש ממש שיפור בצפיפות העצם.

מגנזיום מעורב במספר תהליכים חשובים בריפוי אוסטאופורוזיס:

· מגנזיום מעודד היווצרות קלציטונין- הורמון שעוזר לשמר את המבנה המסודר של העצם ולמשוך בחזרה סידן שברח מזרם הדם אל העצם.

· מגנזיום מדכא הורמון המופרש מבלוטת הפראתאירואיד- הורמון שאחראי על פירוק עצם.

· מגנזיום מסוגל להמיר ויטמין D לצורתו הפעילה אשר מאפשרת ספיגת סידן מן המעיים לזרם הדם.

· מגנזיום מפעיל אנזים שנחוץ לייצור עצם חדשה ואיחוי עצמות שבורות.

כמה מגנזיום צריך לקחת כאשר אתם לוקים בבריחת סידן/ אוסטאופורוזיס?

כדי לשמר את העצם ואת צפיפותה הכמות המומלצת לגברים היא 400 מיליגרם מגנזיום ליום, ולנשים 300 מיליגרם מגנזיום ליום. למרבית הישראלים חסר מגנזיום והוכח שאם במצב של אוסטאופורוזיס נוטלים 600 מיליגרם מגנזיום ליום במשך חצי שנה צפיפות העצם משתפרת בשיעור של למעלה מ10 אחוזים.

אילו מזונות מכילים מגנזיום בכמות גדולה?

ארטישוק, שקדים, אגוזי ברזיל, קשאיו, צנוברים, שעועית לבנה, גרעיני דלעת, גרעיני שעורה, שיבולת שועל, שוקולד מריר/קקאו, טחינה מלאה, מולסה וכוסברה בצורתה היבשה.
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • זמן ובריאות טובה תמיד נראות לנו יקרה יותר אחרי שאנו מאבדים אותם

    דניס ווייטלי