תרופות סבתא

מקורות סידן במזון

המינרל סידן בונה עצמות חזקות , מרגיע את מערכת העצבים מוריד את לחץ הדם והיום יודעים שהוא  מפחית סיכון לסרטן המעי. מי שסובל מאוסטאופניה או אוסטאופורוזיס חייב לצרוך 1200 מ"ג ביום של סידן

איך ניתן להשיג 1200 מג סידן מן המזון ולא ממוצרי חלב?

כוס גרעיני שומשום 200 מ"ג

כוס במיה מבושלת 130 מ"ג

2 כפות טחינה מלאה 130 מ"ג

כוס שקדים 400 מ"ג

1 כפית מולסה 180 מ"ג

כוס ברוקולי מבושל 100 מ"ג

12 אגוזי ברזיל 100 מ"ג

6 תאנים 70 מ"ג

2 תפוזים 100 מ"ג

כוס זרעי פשתה 430 מ"ג

כוס עלי חרדל/רוקט 100 מ"ג

כוס כרוב/כרוב קייל 180 מ"ג

כוס תרד 245 מ"ג

מקורות מזון לסידן: מה כדאי לקחת באוסטאופורוזיס?

לאור המחלוקת שקיימת סביב נושא החלב ועד כמה באמת מוצרי חלב תורמים או מזיקים לצפיפות העצמות - יש היום יותר ויותר חסידים של צריכת סידן מקורות צמחיים בלבד. הטענה היא שמוצרי החלב הופכים את הדם חומצי ובתגובה לכך -לא רק שהסידן לא נספג ומחזק את העצם – אלא אף מופרש מן העצמות כדי לסתור את החומצה בדם. מנגד המתנגדים לתזה הזו טוענים כי מקורות צמחיים לסידן לא יעילים שכן הם מכילים חומצה פיטית המעכבת את הספיגה מן המעיים לדם.

איך להעצים את ספיגת הסידן ממקורות צמחיים?

סלקו חומצה פיטית למען ספיגת סידן

השרו למשך שעה לפחות את הנבטים הירקות או הקטניות במים לפני צריכתם. הטיפ הזה מוציא מהם את החומצה הפיטית- ומאפשר לכם לקחת את הסידן שבהם ללא הפרעות.

הקפידו על שילובי מזון נכונים

צרכו את מקורות הסידן לעיל בשילוב עם מוצרים עם ויטמין סי- למשל טחינה עם לימון, שקדים בתוך סלט פירות כמו תות שדה וקיוי אשר גדושים בויטמין סי-

נטרו מעכבי ספיגה

הימנעו ממעכבי ספיגה כמו קפה וקקאו בזמן צריכת המזונות הנ"ל

ויטמין די

שבו כל יום בשמש למשך 20 דקות כיון שויטמין די הכרחי לספיגת הסידן מהמעיים לדם.

מגנזיום ואשלגן

הקפידו לצרוך מינרלים נוספים מן המזון כמו מגנזיום (הרבה אגוזים) ואשלגן (בננה) כיון שגם למינרלים הללו יש תפקידי מפתח בספיגת הסידן.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם