תרופות סבתא

תוספי פרוביוטיקה לטיפול בעצירות

כיצד משפיעה פרוביוטיקה על עיכול טוב ועל שחרור מעצירות?

הנה שתי עובדות שכדאי להפנים: גוף ממוצע של אדם מכיל שני קילו חיידקים אשר שוכנים בעיקר במעי. כדי להשיג בריאות טובה אתם חייבים לוודא ש70% מן החיידקים הללו יהיו חיידקים ידידותיים ורק 30% מהם חיידקים רעים. כיצד משפיעה פרוביוטיקה על עיכול טוב ועל שחרור מעצירות?

פרוביוטיקה: לא על הסיבים לבדם

אחד הסודות לבריאות טובה עובר דרך פעולת מעיים גדולה וטובה. ככל שתרוקנו יותר את הפסולת מן המעיים ככל שמרקם הצואה רך, וככל שנפח הצואה גדול כך הבריאות שלכם תהיה אופטימלית. כדי להשיג את היעד הזה הרבה מאוד אנשים רצים אל הסיבים התזונתיים: מוסיפים סיבי פסיליום, מרבים בטחינת ירקות ופירות, צורכים חיטה מלאה או אורז מלא בלבד כדי להגביר את תכולת הסיבים במעיים. כל זה טוב ויפה אולם הנשק הסודי באמת הוא תיגבור רמת החיידקים הידידותיים הפרוביוטים במעי. למה? כיוון שבכוחם של חיידקי הפרוביוטיקה לנקות אותו היטב ולייצר פעולת מעיים גדולה פעם אחת לפחות ביום.

איך לבחור תוסף פרוביוטיקה?

בפרוביוטיקה חשוב להקפיד על בחירת זן החיידקים. במשך שנים ארוכות אנשים נהגו לקחת פרוביוטיקה מיוגורט או ממשלימי תזונה אחרים ואולם מסתבר כי חלק מן החיידקים הידידותיים הללו לא היו עמידים מספיק ונהרסו בדרך על ידי חומצות הקיבה עד שהם עשו את דרכם למעי. בהקשר זה של רכישת תוספי פרוביוטיקה - כדאי ללכת על איכות ולא על כמות !

פרוביוטיקה לעצירות: איכות וזן החיידקים חשוב יותר מכמותם

אחד הזנים שהוכח כיעיל ביותר למניעת עצירות ולטיפול בבעיות של מעי רגיז הוא החיידק הפרוביוטי LT299V . החיידק הזה פותח על ידי קבוצת רופאים גסטרואנטרולוגים שגילו כי נטילתו לאחר ניתוחי מעיים מאוד שיפרה את ההחלמה וקיצרה אותה, אבל בנוסף לכך גם תרמה לפעולות מעיים גדולות וטובות. חיידק פרוביוטי אחר הוא של ד"ר אוהירה היפני מוצר שמותסס במשך חמש שנים ונחשב מעולה למצבים של תסמונת המעי הרגיז וכן לעצירות.

חיידקים פרוביוטים : טיפול טבעי גם לעצירות וגם לשלשול

מחקר שנעשה באוניברסיטת מרילנד מצא כי תערובת חיידקים של לקטובצילוס אצידופלוס וביפדוס הקלה מאוד על עצירות, נפיחות בבטן, וכאבי בטן. והכי חשוב? חיידקים פרוביוטים מסלקים את התחושה של יציאה שעדיין לא הושלמה כולה, אותה תחושה שמשהו עדיין נשאר תקוע.

פרויביוטיקה לעצירות: מינונים מומלצים

כשמדובר במבוגרים הסובלים מעצירות יש לקחת מדי יום פרוביוטיקה שמכילה אחד עד עשרה מיליארד חיידקים כאשר אלו מחולקים לשלוש עד ארבע מנות. חיידקים טובים מחזקים את מערכת החיסון מסייעים למערכת העיכול ומגנים על הגוף מפני אבנים בכליות ומפני לחץ דם גבוה.

למי מומלץ להימנע מפרוביוטיקה?

לא לכל אחד מומלץ לקחת תוספי פרוביוטיקה. למשל , לאנשים עם מחלות או מערכת חיסונית מאותגרת כדאי לחשוב פעמיים אם לקחת פרוביוטיקה או להימנע ממנה כיון שאחרי הכל מדובר בהכנסת חיידקים זרים לגוף ולא לא תמיד כדאי לאנשים כאלו לקחת את הסיכון. בנוסף פרוביוטיקה מכדורים עלולה בעצמה לייצר גזים ונפיחות בבטן וגם את הנתון הזה יש לקחת בחשבון.

באלו מזונות ניתן למצוא פרוביוטיקה באופן טבעי?

במטבח הקוריאני משתמשים בקימצ'י – תערובת ירקות כבושים ללא פסטור כמקור לפרוביוטיקה המסייעת בעיכול. במערב, מוצרי חלב מותססים כמו יוגורט וקפיר הם המקורות הראשונים הטובים לפרוביוטיקה מהמזון. יחד עם זאת פרוביוטיקה נמצאת גם בגבינת קוטג' ובחמאה. גם מוצרי סויה מכילים פרוביוטיקה: מוצרים כמו מיסו, נטו וטמפה מהווים מקורות טובים לפרוביוטיקה המקובלים במזון היפני. כרוב כבוש גם הוא מקור מצוין לפרוביוטיקה כל עוד הוא לא עבר תהליך של פסטור- כיוון שתהליך הפסטור הורג את החיידקים.

אלו ירקות ופירות מכילים פרוביוטיקה?

מבין הפירות והירקות ארטישוק ובננה הם מקור טוב לתרכובות פרוביוטיות. גם שום בצל וכרישה מכילים תרכובות פרוביוטיות ואולם אם אתם רוצים לקבל מהם את חיידקי הפרוביוטיקה אל תערבבו אותם עם חומץ כיון שחומץ קוטל את החיידקים הפרוביוטים.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • לעולם את תקח את גופך למרפאה כאילו היתה זו 'חנות לתיקונים'. כדי להבריא את גופו - חולה חייב להפנים שרק לו יש אחריות על חייו, גופו ובריאותו .

    קוונטין רגסטיין, פסיכיאטר מאוני' הרווארד