תרופות סבתא

איך להעלות את רמת הכולסטרול הטוב (HDL) בדם?

רופאים נבונים כבר לא מתרגשים מרמת הכולסטרול האבסולוטית בדם-   ויודעים כי הרבה יותר נכון לבדוק את היחסים של רמות השומנים בדם:  למשל את היחס בין הכולסטרול הטוב והכולסטרול הרע. היחסים בין רמות הכולסטרול השונות הם אלו שמצביעים האם אתם בקבוצת סיכון ללקות במחלת לב או טרשת עורקים ולאו דווקא המספרים האבסולוטיים עצמם.

מה אומרים היחסים בין ערכי הכולסטרול השונים על מצב בריאות הלב?

1. רמת הכולסטרול הטוב מול רמת הכולסטרול הכללי – טלו את רמת הHDL וחלקו אותה ברמת הכולסטרול הכללית בדם, היחס הזה צריך להיות כמה שיותר גבוה. כל עוד הוא מעל 24 אחוז אתם בטווח הנורמלי. אם טיפסתם מעל 30 אחוז אתם במצב מצוין. אם היחס נמוך מ24% לכו על טקטיקות של העלאת רמת הכולסטרול הטוב : התעמלות אירובית נמרצת מספר פעמים בשבוע, נטילת תוסף התזונה ניאצין וצריכה של זרעי פשתה וסיבים תזונתיים מסיסים

2. היחס בין רמת הכולסטרול הטוב והטריגליצרידים.. קחו את רמת הטריגליצרידים כפי שמופיעה בבדיקות הדם וחלקו אותה ברמת הHDL היחס הזה צריך להיות לעולם גדול מ-2 כדי להצביע על לב וכלי דם במצב בריאותי תקין. אם זה לא המצב הפחיתו את רמת הטריגליצרדים בגוף ע"י צמצום משמעותי של הפחמימות (לחם / דברי מאפה / סוכרים) בתזונה

3. היחס בין HDL וLDL- קחו את רמת הכולסטרול הרע LDL)) וחלקו אותה ברמת הכולסטרול הטוב (HDL) אם היחס עומד בין 3.3-4.4 אתם בקבוצת סיכון נמוכה. אם היחס בין השניים עומד על 4.4-7.1 אתם בסיכון בדרגה ממוצעת. אם היחס עומד על 7.1-11 אתם ברמת סיכון בינונית ואם הוא מעל 11 אתם נמצאים ברמת סיכון גבוהה.

כיצד להוריד את רמת הLDL בגוף באמצעות תזונה ותוזספי תזונה?

פטנט אחד הוא להרבות בסיבים תזונתיים מסיסיים שנמצאים למשל באבוקדו, זרעי פשתה, גזר, פירות הדר, כרוב, כרוב ניצנים, בטטה, תפוחים , שעועית, שיבולת שועל, שום, ופיטוסטרולים. לא הרבה אנשים לא מודעים לקשר בין צריכת סוכר מוגזמת והעלאת רמות השומנים בדם אבל קשר זה קיים באופן ישיר. כדי להפחית את רמת הכולסטרול הרע ואת רמת הטריגליצרידים - הפחיתו באופן משמעותי גם ברמות הסוכרים והפחמימות שאתם צורכים.

כיצד להעלות את רמת הכולסטרול הטוב (HDL)?

  • בצל טרי
אכלו חצי בצל טרי (לא מבושל) בכל יום מחקרים הוכיחו שאכילת בצל טרי מדי יום מעלה את רמות הHDL ב25 אחוז!
  • חומצות שומן אומגה 3
הרבו לצרוך חומצות שומן אומגה 3 שנמצאות בזרעי פשתה, אגוזי מלך, זרעי צ'יה ושמן דגים.
  • שמנים חד רוויים
הרבו בשמנים חד רווים כמו שמן זית או שמן קנולה וצרכו מוצרי סויה בעיקר טופו וטמפה. התנזרו לחלוטין משומן טרנס, שומן מוקשה, מזון מהיר או מזון מטוגן.
  • יין אדום
טלו כוסית של יין אדום מדי יום. שתייה מתונה מעלה את רמת הHDL. מלבד כוסית היין שלעיל התנזרו לחלוטין מאלכוהול.
  • ניאצין
קחו את תוסף התזונה ניאצין.- ניאצין הוא ויטמין b3 שהוכח כמעלה את רמות הHDL (ומוריד LDL עד רמה מסוימת). לויטמין הזה יש תופעות לוואי לא נעימות כמו הסמקה והעלאת רמות הגלוקוז בדם ולכן מוטב להתחיל במינונים קטנים כ100 מיליגרם ליום שלוש פעמים בשבוע.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם