תרופות סבתא

תרגילי התעמלות לטחורים

אלו תרגילי התעמלות מסייעים לסילוק טחורים?

אחת הסיבות לכך שבעיית טחורים אינה מטופלת כדבעי קשורה לבושה שאנשים חשים לחשוף בפני רופא המשפחה שלהם את אחד המקומות האינטימיים יותר בגוף- את פי הטבעת. החדשות הטובות הן שניתן לטפל בבעיה באופן עצמאי ע"י פעילות גופנית שמותאמת במיוחד לדליות וטחורים באיזור פי הטבעת. המהם תרגילי ההתעמלות הטובים ביותר לטיפול בטחורים?

תרגילי קגל לטחורים

תרגילים ייחודיים אלו פותחו בשנות הארבעים של המאה הקודמת ע"י ארנולד קגל. מטרתם המרכזית היא לחזק את שרירי רצפת האגן אשר תומכים ברקטום, בכיס השתן ובנרתיק. תרגילי קגל המיועדים לסוגר האחורי (הספינקטר האחרוי) מחזקים את השרירים הפנימיים של פי הטבעת, ובאופן הזה תומכים בטחורים פנימיים ומונעים את זליגתם החוצה. עיקרם של התרגילים הוא בכיווץ והרפיה מתחלפים כאשר יש לבצע אותם באופן בדרגתי ומתון (לא לעשות כיווצים חזקים מדי). מעבר לתמיכה ולחיזוק השרירים הם גם תורמים להזרמת דם לאיזור ולמניעת סטגנציה (קיבעון) של דם אשר תורמת אף היא להתפתחות דליות וטחורים.

תרגילי יוגה לטחורים

ישנן תנוחות יוגה ייעודיות לטיפול בטחורים. בעיקרון נחפש את כל אותן תנוחות הפוכות שמשתמשות בכח הגרביטציה כדי להזרים את הדם בכיוון הפוך ולבטל את העומס על השרירים. אסאנות היוגה המומלצות לטחורים הן: עמידת כתפיים (עמידת נר), מחרשה או תנוחת הויפריטה-קראני (עמידת נר חלקית בלי לדחוף למעלה את כל האגן.

תרגיל של אדגר קייסי לטחורים חיצוניים

אדגר קייסי מכנה את התררגיל הזה "לגעת בשמש" – מדובר בתרגיל שלקוח ממסורת היוגה: מתרוממים על קצות האצבעות ומותחים ידיים למעלה (נוגעים בשמש) ואחר כך מתכופפים מקו המותניים כאשר שומרים על הגו והידיים באופן ישר ומתוח כלפי מטה (כמו תנוחת האוטאנסנה ביוגה). תרגיל זה מהדק את שרירי פי הטבעת פנימה (תנוחת המהדק).

תרגיל של אדגר קייסי לטחורים פנימיים

כרעו על הרצפה לתנוחה של שכיבת סמיכה, סובבו את כל הגב בסיבובים נמרצים מספר פעמים לימין ואחר כך מספר פעמים לשמאל. התרגיל הזה משתמש בכח הפיזיקלי של צנטריפוגה כדי לצמצם את כמות הדם בטחורים הפנימיים ולהקל על הגודש. טחורים פנימיים לרוב אינם מורגשים - אם כי הם עלולים לדמם. רוטציות לגו באופן הנ"ל על פי שיטת אדגר קייסי מקלות על הנפיחות והגודש.

תרגילי התעמלות שכדאי להימנע מהם במצב אקוטי של טחורים

רכיבה על אופניים אינה מומלצת לסובלים מטחורים כיון שהמושב ההדוק מפעיל לחץ על האיזור הפגוע. בנוסף הימנעו מתרגילי הרמת משקולות למיניהם. אלו מזרימים דם לאיזור האגן ומחמירים את הגודש של כלי הדם באיזור החלחולת.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • שמחה, מתינות ומנוחה טורקים את הדלת בפרצופו של הרופא

    הנרי וורדסוורת'