תרופות סבתא

אלו אגוזים מכילים פיטוסטרולים להורדת כולסטרול?

פיטוסטרולים הם רכיב חיוני לבריאות כיוון שהם מעורבים במטבוליזם של האסטרוגן, מורידים את ספיגת הכולסטרול ואת יצורו בכבד. מספר מזונות מכילים באופן טבעי פיטוסטרולים אבל בעיקר אגוזים. מהם האגוזים  שמכילים את הרמות הגבוהות ביותר של פיטוסטרולים?

פקאנים מכילים פיטוסטרול

לפקאנים יש את הרמה העשירה ביותר של פיטוסטרולים ביחסית לשאר האגוזים יש בהם גם רמות גבוהות של אשלגן, זרחן, מגנזיום וסידן וכן מינרלים נוספים.

פיסטוקים מכילים פיטוסטרולים

פיסטוקים נחשבים לאחד המזונות הבריאים ביותר לא רק שהם מכילים כמויות גבוהות של פיטוסטרולים אלא גם ויטמין E אנטי אוקסידנט שיפה למערכת החיסון. כמו כן הם מכילים מגנזיום מינרל שנחוץ מאוד למניעת אוסטופורוזיס.

צנוברים מכילים פיטוסטרולים

- צנוברים או פיניונס בשפה העממית - עשירים בפיטוסטרולים והם גם יפים להורדת לחץ דם. מעבר לשומן הטוב שהם מכילים יש בהם גם מינרלים חשובים כמו מגנזיום, סידן ואבץ אשר נחוצים לויסות לחץ דם ותורמים לבריאות הלב.

אגוזי מקדמיה מכילים פיטוסטרולים

אגוז מקדמיה מהווה לא רק מקור מעולה לפיטוסטרולים אלא גם לסיסוסטרול , סיסוסטרול הוא פיטוסטרול ייחודי שקשור לבריאות הטובה של הערמונית והוכח כמונע סרטן. במקומות מסוימים בעולם משתמשים בסיסוסטרולים גם כדי להקל על גודש בשדיים, למנוע היווצרות אבני מרה ולשיפור תפקודי הכבד.

מזונות אחרים שמכילים פיטוסטרולים

תירס, נבט חיטה, זרעי פשתה, פולי סויה,זיתים, קוקוס, ברוקולי, אבוקדו ופירות של דקל ננסי (סו פלמטו).






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם