תרופות סבתא

טיפול טבעי בחרדה כללית

האם אתם חשים קושי לשבת במקום אחד? המחשבות שלכם טסות ב"טורבו" ואתם מרגישים סוג של עצבנות פנימית תמידית? משהו 'בוער בפנים' כל הזמן ומפריע לכם לחוש שקט פנימי? החדשות הטובות הן שפרוזק או טיפול תרופתי פסיכיאטרי הוא לא התרופה האולטימטיבית עבורכם. בואו ללמוד על כלים ושיטות טיפול טבעי בחרדה כללית (הפרעת חרדה מוכללת) במאמר שלפניכם.

טיפול טבעי בחרדה: איך לטפל בעצבנות חרדה חוסר מנוחה פנימי בכלים טבעיים?

לתופעה הזו של חוסר שקט פנימי, או חוסר מנוחה יש שם. היא נקראת: נוירוסתניה, תשישות של מערכת העצבים (נוירוסתניה = חולשת עצבים) אבל היא גם אחד הסימפטומים השכיחים והמוכרים יותר של הפרעת חרדה כללית. הבעיה עם חוסר מנוחה כרוני היא שקשה לעצור את השתרשרותה כלפי מטה במדרון: חוסר שקט פנימי למשל יקשה על שינה טובה, והיעדר שינה מספקת יוליד יותר ויותר עצבנות וחרדה. איך שוברים את מעגל הקסמים של החרדה ואיזה טיפול טבעי לחרדה עומד לרשותכם?

טיפול טבעי בחרדה ובמתח נפשי עם תזונה

חוסר מנוחה כרוני כמו שתואר לעיל (חוסר יכולת לשבת בשקט) יכול להעיד על חסרים תזונתיים של מינרלים וויטמינים בעיקר של סידן, מגנזיום, ויטמינים מקבוצת בי, וחומצות שומן אומגה 3. במסגרת טיפול תזונתי טבעי לחרדה הרבו :

  • לצרוך שקדים (לפחות 12 ביום כאשר אתם מקלפים את הקרום החום שעוטף אותם)
  • קחו קומפלקס ויטמין בי כתוסף תזונה
  • כדי להעניק לגוף חומצות שומן אומגה 3 ממקור צמחי לכו על זרעי פשתה, צי'ה או אגוזי מלך (אלא אם כן אתם לא צמחונים ואז החלופה הטובה יותר היא שמן דגים).

ארומתרפיה לטיפול טבעי בחרדה

שמנים ארומטיים יכולים להוות טיפול טבעי לחרדה שגם עובד בשטח.השמנים האתריים הטובים ביותר להפגת חרדה עצבנות וחוסר שקט הם יסמין, גרניום, לבנדר, ילנג ילנג, סנדלווד, ושמן ורדים. אם אתם נוטים להפרעת חרדה כללית ודאגנות מתמדת פזרו תמיד מספר טיפות בחלל החדר ובדקו אלו מן השמנים פועל עליכם באופן מיוחד ומי מהם מעורר את אותה תחושת רווחה פנימית.

טיפול טבעי בחרדה ובעצבנות: ממה להימנע? קפאין זה רע !!!

חד משמעית מקפאין. אם אתם נוטים לחרדה גבוהה אל תגעו בחומר הזה (קפאין) שנמצא בקפה/ תה/ תה ירוק, שוקולד וקולה, כיוון שהוא מגרה את המח לכיוון של חרדת יתר. לאנשים עם סוג דם O קפאין ממש עשוי להיות "רעיל" שכן קשה להם ממילא להיפטר מעודפי אדרנלין בגוף. בכל הנוגע לקפאין יש לנו המלצה גורפת וטוטאלית: אל תשתו קפה גם לא באופן מזדמן אם אתם יודעים שאתם נוטים לעצבנות, חוסר מנוחה או חוסר שקט פנימי וזכרו שטיפול טבעי לחרדה מתחיל ברמת ה"סור מרע" - כל אותם דברים שיש להימנע מהם כדי לא להצית את החרדה ברמה הפיזית.

טיפול טבעי לחרדה: התעמלות ופעילות אירוביתלהפגת חרדה

הדרך הטובה ביותר להשיג שלווה עוברת שתי אפשרויות מקוטבות: או ללכת על ספורט אירובי אינטנסיבי שמפרק אתכם (קיקבוקסינג למשל) שכן אחרי שמגיעים לקצה של היכולת הפיזית מתחילה לחלחל תחושת שקט נהדרת בגוף. הדרך השניה היא ללכת על צורות ההתעמלות הרגועות והמרגיעות אשר משלבות נשימה וצריכה מוגברת של חמצן כמו יוגה, פאלון גונג, בה-גואה, צ'יקונג,טאי צ'י, שיטת פלדנקרייז, שיטת אלכסנדר, ריקוד קונטקט ובקיצור: שיטות עבודה עם הגוף המשלבות עבודה של תודעה התבוננות ומדיטציה.

אצטיל-ל-קרניטין כטיפול טבעי בחרדה

יש אנשים שסובלים מעצבנות קבועה וחרדה כללית שנשבעים כי לקיחת התוסף אצטיל-ל-קרניטין פותרת להם את הבעיה יותר טוב מתרופות פסיכיאטריות כמו פרוזק.שווה לנסות את החלופה הטבעית הזו אם רמות החרדה שלכם בחיים עולות ונמשכות לאורך זמן אבל הבחינו בין ל-קרניטין שניתן לבעיה של עודף משקל ובין 'אצטיל ל קרניטין' – תוסף שמעודד יצירת אצטיל-כולין במח. אצטיל כולין הואאותו נוירוטרנסמיטור של המערכת הפרה-סימפתתית האחראית על יצירת שלווה בגוף, עיכול טוב, תחושת נונוחות ושקט, עיכול טוב, זיכרון משופר ושינה איכותית.

טיפול טבעי בחרדה: מדיטצית קשיבות

הנזיר הבודהיסטי טיצ' נאט האן מספר על עצמו כי בצעירותו היה אדם דאגן, חששן וחרדתי. לא בכדי הוא מקדם היום את תורת המיינדפולנס - מדיטציה של נוכחות מלאה ברגע כדרך טיפולית טבעיתלהפגת חרדה, שיכוך מתחים נפשיים והשגת אושר (לדבריו אין לנו אושר כל עוד קיים קורטוב של דאגה בלב). מדיטציית מיינפולנס מחנכת את התודעה, מאלפת אותה ממש לשים לב דרך החושים אל מה שקורה עכשיו ברגע ומסיטה את המחשבות הטורדניות של "מה היה ומה עוד אעשה" (עבר ועתיד) - אל ההווה כפי שהוא. זוהי דרך עוצמתית טבעית ללמוד להרפות מזכרונות העבר ומדאגות לעתיד, מחרטות העבר ומחרדות העתיד ולהתמקד במה שיש כאן ועכשיו. אנשים שמתרגלים מדיטציה כזו זוכים לרגיעה אמיתית של עצביהם (טיפול טבעי לחרדה) ומיתרונות בריאותיים נוספים כמו ירידה בלחץ הדם ועליה בתפקוד המערכת החיסונית. זכרו כי מהותה של חרדה היא "סרטים" שאנחנו מריצים בראש שכולם נמצאים בעבר או בעתיד. אימון התודעה דרך הקשבה לחושים להיות נוכחת ברגע הוא טיפול טבעי עוצמתי לאנשים עם חרדה, ולמרות הפשטות שלו - תגלו שקשה לכם לתרגל אותו בהתחלה אם כי המיומנות "לאבד את המח - כדי להגיע אל החושים" הולכת ומתפתחת ככל שמתרגלים מיינדפולנס ברציפות ובעקביות.

טיפול טבעי בחרדה: להיות שוער של גן התודעה שלכם

השגת שלווה לא אפשרית כמעט אם אתם מרשים לאנרגיות שליליות מבחוץ לחדור אליכם. אלו יכולות להיות חדשות רעות מהמדיה, אנשים שליליים, רגשות שליליים מהסביבה כמו פחד, קנאה, אשמה, קורבניות, או תחרותיות. טהרו את התודעה שלכם מרעלנים רגשיים ואל תרשו להם לחדור אליכם ממש כפי שאתם מקפידים לטהר רעלים מהגוף כאמצעי של שמירה על הבריאות. רעלים מנטליים ורגשיים מייצרים פיזית חלבונים שבפרוש "מחרבים את הביוכימיה של הגוף" ומעלים בין השאר גם רמות חרדה ודיכאון. לפיכך טיפול טבעי מספר אחד לחרדה יהיה למנוע ככל שניתן חשיפה ל"גי'פה" מבחוץ. ממש כשם שאינכם מרשים לכל אדם להיכנס פנימה אל ביתכם - היו בררנים וקפדנים מאד גם כלפי מה שנכנס לתודעה שלכם ומזין אותה.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם