תרופות סבתא

כולציסטוקינין

כולציסטוקינין הוא הורמון עיכול שמדכא תיאבון הטבעי וזכה לשם הכבוד:  'הורמון ההרזיה'.  האם הוא אכן תורם להצרת היקפים ? וגם איך מקבלים כולציסטוקינין מן המזון?

אכילת קטניות בעיקר שעועית- כדיאטה יעילה להרזיה

מחקרים הראו כי כולציסטוקינין הוא הורמון הגורם לעיכול המופק במעיים ונמצא בשפע בשעועית. עוד התגלה כי אנשים שצרכו את הקטניה הזו על צורותיה השונות (לרבות שעועית לוביה, אזוקי, פינטו ועוד) חשו יותר שובע ונזקקו פחות למאכלים מתוקים. שעועית גם מווסתת את רמת הסוכר בדם, מייצבת אותה ומונעת את תחושת הרעב. והסיבים התזונתיים של שעועית? אלו גם מפחיתים רמות כולסטרול גבוה וגם משרים תחושת שובע לאורך זמן.


מדכאי תיאבון נוספים בתזונה

כיון שקשה מאד לדבוק בדיאטות הרזיה, ולו כיון שהן מייצרות תחושה של קיפוח פסיכולוגי הרי שאחת הטקטיקות הטובות שעומדות לרשותם של אנשים בעלי משקל עודף תהיה לאכול מזונות שבאופן טבעי מדכאים את התיאבון. להלן כמה מזונות מדכאי תיאבון:

תה ירוק

הקטצ'ינים בתה הירוק מעלים את רמת החום של הגוף שורפים קלוריות ותורמים להרזיה אבל זה לא הסיפור היחידי של תה ירוק בהקשר של הרזיה: הקטצ'ינים של התה הירוק הוכחו כבעלי יכולת לדכא את התיאבון באמצעות הגדלת שני הורמונים: אדרנלין וכולציסטוקינין. זה האחרון הוא כאמור הורמון עיכול שמשרה תחושת שובע ומונע מאיתנו את הצורך לבלוס ולהאביס את עצמנו באוכל.

מכורים לאוכל? נסו לצרוך מזונות עם טריפטופן

הגוף באופן טבעי מייצר טריפטופן חומר המוצא של סרוטונין. סרוטונין הוא מוליך עצבי חשוב במוח שקשור לתחושות של רגע, שלווה, שובע רגיעה ושביעות רצון. הגברת רמות הסרוטונין מורידה את רמות החרדה וכך מרסנת את בולמוסי אכילה ואת התשוקה המוגזמת למזון.

באלו מזונות יש טריפטופן?

  • במוצרי חלב: בחלב יוגורט וגבינה
  • בקטניות: בעיקר בחומוס, אבל גם בעדשים ובשעועית
  • מוצרים מן החי: ביצים, דגים, עוף ובשר
  • מוצרי סויה: טופו ופולי סויה מבושלים
  • דגנים: בעיקר שיבולת שועל, נבט חיטה, ואורז חום
  • פירות: בננה, תמרים ומנגו
  • ירקות: סלק, קליפות של תפוחי אדמה,אצות (בעיקר ספירולינה ואצת קלפ)
  • זרעים: שקדים, שומשום, אגוזי בונדוק, גרעיני דלעת וגרעיני חמניות.
  • בקקאו: מכל הסוגים שלו






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • "הטפשות הכי גדולה היא  להקריב את הבריאות למען צורות אחרות של אושר"

    ארתור שופנהאור