תרופות סבתא

כרום

כרום הוא אחד המינרלים החיוניים למטבוליזם של הגלוקוז בגוף. האם ניתן לשלוט באמצעות תוסף תזונה של כרום (או כרום פיקולינט) על רמות הגלוקוז בדם והאם הוא יעיל כטיפול טבעי בסוכרת?

אם עד לא מכבר סכרת טייפ 2 (סכרת מבוגרים) התפרצה בגילאי להיות 60 – 50, הרי שהיום התפרצות המחלה ירדה מתחת לגיל 40! יותר מכך: גם ילדים ובני נוער במערב לוקים היום יותר ויותר בסוכרת מבוגרים. מסתבר שאחד המינרלים הנמצאים בחסר אצל חולי סוכרת מבוגרים הוא המינרל כרום.

הקשר בין מחסור בכרום וסוכרת: איך זה התגלה?

ב1959 ד"ר וולטר מרץ מן המכון לבריאות לאומית בארה"ב גילה שהמינרל כרום נחוץ בגוף האדם לבריאות טובה ולמניעת סוכרת טייפ 2. ד"ר מרץ טען כבר אז: "סוכרת אינה מחלה אלא מצב גופני לקוי של מחסור בכרום". מחקרים מאוחרים יותר הראו כי אנשים בתרבויות כמו אפריקה, המזרח התיכון, והמזרח הרחוק שם נשענים על תזונה של דגנים מלאים ואורז מלא, מאופיינים ברמות גלוקוז נורמליות וברמות כרום תקינות בדם- גם בגילאי הגיל השלישי והרביעי. לעומת זאת בארה"ב (תרבות עם תזונה המבוססת על קמח לבן, סוכר לבן, משקאות סודה ממותקים וכיוב) ל25- אחוז מן האנשים בגיל 40 אין כרום ברקמות הגוף. התברר כי קמח לבן 'שודד' את מאגרי הכרום בגוף ומכלה אותם.

מקורות לכרום מן המזון

הממצא הזה לא צריך לגרום לכם לרוץ עכשיו ולכרסם פגושים של מכוניות (שם המתכת עשויה מכרום). החדשות הטובות הן שהגוף לא זקוק לכמויות מאד גדולות של כרום ואת המינרל הזה ניתן לקבל ממזונות כמו: בשר בקר, אורז מלא, שמרי בירה, גבינה, תרנגול הודו, ביצים, תירס, בטטת בר, תפוחי אדמה בקליפה, תלתן אדום, וצמח המרפא אכילאה-אלף-העלים ((Yarrow.

איך כרום נלחם בסוכרת?

כרום הוא פקטור חשוב, שחקן ראשי ממש בייצוב רמות הסוכר בדם ובניצול טוב יותר של הגלוקוז. הכרום עוזר במטבוליזם של הגלוקוז ובהפיכתו לאנרגיה ובנוסף הוא חיוני בסינתזה של חלבונים, שומנים וכולסטרול והוא אף נחשב לתכשיר מעולה להפגת חרדות, עייפות והורדה במשקל. הכרום עוזר לאינסולין הקיים לעבוד ביעילות טובה יותר ומונע את אחזון הגלוקוז כשומן.

האם אתם סובלים ממחסור בכרום? – אלו הם הסימנים:

מחסור בכרום אופייני לאנשים עם רעבתנות יתר ותיאבון מוגזם, אנשים שמחלימים לאט ממחלות ומפצעים, אנשים עם עייפות מוגזמת וחרדה. גם טרשת עורקים במצב מתקדם יכולה להיות אינדיקציה למחסור במינרל החשוב הזה וכמון שגם סוכרת.

איך להימנע ממחסור בכרום?

סור מרע ועשה טוב: ברמת ה'סור מרע'- הימנעו לחלוטין ממשקאות סודה, קמח לבן, וממתקים. ברמת העשה טוב מומלץ ליטול תוסף תזונה של כרום פיקולינט (צורה שנספגת בגוף בצורה טובה יותר) במינון של עד 200 מיקרוגרם ליום. טוב מכך יהיה לקבל את הכרום מן המזון ולא מכדור למשל דרף צריכת שמרי בירה ומזון מלא.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • בריאות טובה היא החופש הנעלה  ביותר מבין כל החרויות האפשריות

    הנרי פרדיק אמיאל