תרופות סבתא

תזונה נכונה לטיפול באלרגיות

תסמיני אלרגיה יכולים לנוע על מנעד רחב בין אף גדוש, דרך עור מגורה וכלה ב שלשולים, הקאות והתעלפויות. כאשר אתה נחשף לאלרגן מסוים כמו אבקנים, מזון מסוים או פרווה של חיית מחמד מערכת החיסון מגיבה ביתר. הימנעות מן האלרגן היא הטקטיקה הטובה ביותר ואולם  מזונות מסוימים עשויים לעזור להפחית את תסמיני האלרגיה. מה אתם צריכים לשלב במזון אם יש לכם נטיה להיות אלרגיים?

אחת הדרכים לעזור להפחית את חומרת האלרגיה היא להגביר את המזונות שמחזקים את מערכת החיסון. מזונות כאלו מכילים רמות גבוהות של ויטמין סי, מגנזיום, בטא קרוטן, וקוורצטין.

קוורצטין וברומלין

הביופלבונואיד קוורצטין צריך להיות הבחירה התזונתית הראשונה שלכם למאבק באלרגיות. מספר מחקרים הראו שיש בכוחו לעכב ולהאט באופן טבעי את שחרור ההיסטמינים ממערכת החיסון ולמתן באופן משמעותי תגובות אלרגיות. בנוסף לכך קוורצטין הוא חומר אנטי-דלקתי שיודע לשכך תסמיני אלרגיה כמו גודש ונפיחות. מומלץ לקחת אותו יחד עם ברומלין (תערובת אנזימים שנמצאת באופן טבעי באננס) כיון שזה האחרון משפר באופן ניכר את ספיגת הקוורצטין במעיים. מזונות עשירים בקוורצטין הם: בצל, כרוב קייל, תפוחי עץ, חמוציות, אשכוליות, ענבים, אגסים, תרד, כרוב. בקרב צמחי המרפא קוורצטין מצוי בשפע גם בקורנית, פטרוזיליה ובשוש קרח. אם אתם לא מקבלים מספיק קוורצטין מן התזונה קחו אותו כתוסף: 250 מ"ג מדי יום

ויטמין סי אנטי היסטמין טבעי שלוחם באלרגיות

ויטמין סי משמש כאנטי-היסטמין טבעי. הוא הוכח כמפחית את ייצור ההיסטמין וכך הוא עוזר להקל על תסמיני האלרגיה ואף מונע תגובות דלקתיות ועשוי להפחית תסמינים כמו כאב ונפיחות. פירות וירקות עשירים במיוחד ויטמין C הטובים שבהם הם פירות יער, פירות הדר, עגבניות, ירקות בעלי עלים ירוקים, ברוקולי, כרוב ניצנים, פלפלים, קישואים, פלפל אדום, תותים, קיווי, תפוחי אדמה, כרוב, ברוקולי ותרד

בטא קרוטן לטיפול טבעי באלרגיות

ויטמין איי נוגד חימצון עוצמתי עוזר להגביר את מערכת החיסון, מגן על הריריות, וכן מחזק את מערכת הנשימה ותפקודיה. תמיד מוטב לקבל בטא קרוטן מן התזונה ולא מתוספי תזונה. תמצאו את הקרטנואיד הזה בשפע בבטטות, דלעת, תרד, גזר, קישוא צהוב, וכן בפירות כתומים כמו פאפיה ומנגו.

מזונות עתירי מגנזיום לוחמים באלרגיות

המינרל מגנזיום זה ידוע בכוחו להרפות שרירים. באלרגיות של דרכי נשימה (אסטמה למשל) הוא עשוי להפחית את דרכי הנשימה המכווצים על ידי הרפיית השרירים מסביב לסימפונות. בנוסף, מחסור במגנזיום יכול לשחרר היסטמין אשר גורם לאלרגיות. המקורות הטובים ביותר למגנזיום במזון הם שקדים, קינואה, ארטישוק, שעורה, אגוזי קשאיו, שעועית לבנה, גרעיני דלעת, תרד, אבוקדו, צדפות, אגוזים, בוטנים, וכוסמת. הקפידו לקבל מהתזונה מדיום יום כ1000 מ"ג של מגנזיום






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • אם אתה לא מוצא זמן להתעמל, תצטרך למצוא זמן למחלות

    אדואר סטנלי מדינאי אנגלי