תרופות סבתא

מהם צמחי המרפא המומלצים לכאבי בטן ובעיות עיכול?

כל אחד מאיתנו חווה  בעיות עיכול: כאבי בטן, צרבות, נפיחות, שלשולים ועצירות.  המכנה המשותף לכל אלו יכול להיות מעי רגיז או בכלל רגישות יתרה במערכת העיכול כולה, ויש אנשים שנוטים לכך יותר מאחרים בין אם מדובר על רקע גנטי או נפשי כמו חרדות ודאגנות יתר. מהם צמחי המרפא המומלצים יותר לבעיות במערכת העיכול?

צמחי מרפא ורכיבים טבעיים שימשו מאז ימי קדם כתכשירים תומכי עיכול שמקלים על כאבי בטן, עצירות ושלשולים. מרביתם בטוחים לשימוש, זמינים ועושים את העבודה באופן אפקטיבי הרבה יותר טוב מתרופות מרשם וללא תופעות לואי, אם כי חלקם עלולים לגרום לאלרגיות קלות כמו פריחה בעור. מהן השיטות הטבעיות הטובות ביותר לטיפול בכאבי בטן ובעיות עיכול?

פרוביוטיקה

פרוביוטיקה, אותם חיידקים טובים במעיים יכולים לעזור לעיכול תקין. חיידקי פרוביוטיקה טובים לבריאות בכלל ולמערכת עיכול בפרט וביכולתם להפחית שלשולים וסימפטומים אחרים של תסמונת המעי הרגיז. ניתן למצוא פרוביוטיקה במזונות מותססים כמו יוגורט, קימצ'י או כרוב כבוש, אבל ניתן לרכוש פרוביוטיקה כתוסף תזונה ולהוסיפו ליוגורט או לקפיר, כדי לשפר את התסמינים של קיבה או מעי עצבניים.

שוש קרח

צמח מרפא אפקטיבי ביותר להקלה על צרבת הוא ליקוריץ או תמצית של השורש שוש קרח. ביכולתו של השורש המתוק הזה לצפות את הרירית הפנימית של מערכת העיכול כולה ולשכך את הגירוי והתסיסה שחשים אנשים הסובלים מתסמונת המעי הרגיז אבל יש לדעת שתכשיר טבעי זה גם עלול להעלות את לחץ הדם ואינו מומלץ לנשים בהריון או נשים מניקות, ודאי שלא לאנשים עם לחץ דם גבוה.

שמן מנטה

שמן מנטה או עלי מנטה בחליטה מקלים מאד על תסמונת המעי הרגיז בגלל יכולתו להקטין את העוויתות במעיים. שמן מנטה למעשה מפחית את הכאבים בבטן, משכך את הנפיחות ובכלל מקטין את הסימפטומים הקשורים לתסמונת המעי הרגיז. אפשר לחלוט עלים ולשתות תה מנטה חם אבל לקבלת תוצאות טובות יותר משתמשים בשמן מנטה מצופה בכמוסות כדי שהוא יצליח לעבור את הקיבה להגיע למעיים כחומר פעיל ולעשות את העבודה של הרפיית השריר וסילוק העוויתות.

קמומיל

תה קמומיל ניתן לרוב להרגעה ולטיפוח שינה עמוקה וטובה יותר אבל קמומיל יכול לעזור גם עם בעיות עיכול כמו כאבי בטן, קלקול קיבה ובחילות. עם זאת יש מעט אנשים שרגישים לצמח המרפא המדהים הזה ומפתחים אליו אלרגיות. אם אתם נמנים עליהם השתמשו במליסה לימונית, לואיזה או עלי טיליה לתמיכה בעיכול.

ג'ינג'ר (זנגביל)

זנגביל נמצא בשימוש נפוץ בתרבויות מזרח אסיה בעיקר כדי לחמם את הגוף וכן לטיפול בכאבי בטן. ג'ינג'ר עשוי להקל על הקאות ובחילות בהריון אבל גם על "קרקושים בבטן" שנובעים מתסמונת מעי עצבני, צרבות, וקשיי עיכול אחרים. ג'ינג'ר זמין היום באבקה, בכמוסות, בטבליות או כשורש טרי ומומלץ לצרוך ממנו עד 3 גרם ליום. הסינים אוהבים לחלוט אותו יחד עם פרוסות לימון כתב חם וטוענים כי משקה זה "מסלק כל מחלה אפשרית".


ל- גלוטמין: חומצת אמינו לטיפול במעי רגיז

גלוטמין היא חומצת אמינו טבעית שתומכת בפעילות של המעיים ובאיברים אחרים בגוף. היא נמצאת באופן טבעי בכמויות גדולות בכרוב ירוק/ לבן אבל ניתן לקבל אותה גם כתוסף והיא עשויה להקל גם על עצירות וגם על שלשולים כתוצאה מכימותרפיה. -חומצת האמינו גלוטמין עשויה גם לעזור בספיגת רכיבים תזונתיים אצל אנשים עם עודף חיידקים במערכת העיכול ונטים לסבול מבעיות ספיגה.




תפרחות ארטישוק

ארטישוק הוא צמח מחזק כבד בעל יכולת מוכחת לשפר תפקודי כבד (כמו קוצים אחרים כגון גדילת מצוי). ברפואה הטבעית ארטישוק מוכר כירק שמרגיע כאבי בטן ולמעשה תמצית מעלי ארטישוק יכולה להקל על הפרעות בעיכול: להפחית בחילות, הקאות, גזים וכאבי בטן. עם זאת קחו בחשבון שארטישוק עשוי לעורר אלרגיות אצל אנשים שרגישים אליו.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • בסופו של יום, על ערש דווי- לא משנה יהיה כמה נשימות נשמת במהלך החיים וכמה רגעים חיית. מה שמשנה יהיה כמה רגעים מופלאים עצרו את נשימתך

    אנונימי