תרופות סבתא

תרופות סבתא לדום נשימה בשינה

דום נשימה חסימתי בשינה הוא מצב שבו הישן מפסיק לנשום (אפנאה) או נושם בצורה חלקית (היפופנאה) כך שרמות החמצן שמגיעות לגוף צונחות. רמת החומרה של דום נשימה בשינה מוגדר ע"י מדד ahi  שבוחן כמה פעמים בשעה נעצרה הנשימה. מעל 20-25 אירועים של עצירת נשימה בשינה- נחשב למצב חמור שדורש טיפול. האם יש תרופות טבעיות לדום נשימה בשינה?

בדום נשימה חסימתי בשינה (המצב הנפוץ ביותר במצבי אפנאה) מעברי האויר העליונים נחסמים או עוברים הצרה. זה קורה בין השאר כיון שהשרירים באיזור הלוע והלשון נרגעים, צונחים מטה עם הגרביטציה במיוחד אם האדם ישן על הגב וחוסמים חלקית את מעברי האויר.

תסמיני דום נשימה בשינה

התסמינים של דום נשימה בשינה יהיו לעיתים קרובות נחירות (מעין מאמץ של הגוף "לבלוע בכח את החמצן באויר", איכות שינה ירודה ביותר ועייפות כרונית, התעוררות מספר פעמים במהלך הלילה עם גרון ניחר, לשון יבשה וקוצר נשימה.

התרופה האפקטיבית ביותר: להסיר את הגורמים לדום נשימה בשינה

גורם מרכזי לאפנאה הוא השמנת יתר. 70 אחוז מן הסובלים מדום נשימה חסימתי סובלים מהשמנה והעניין ברור גם למה. אצל אנשים שמנים הגרביטציה סוחבת את הלשון והשרירים עוד יותר כלפי מטה (בגלל המסה היחסית כבדה שלהם) וגורמת לחסימה חלקית של מעברי האויר העליונים, מה גם שאצל שמנים רקמת השומן צומחת גם פנימה אל תלוך חלל הלועה והופכת את המעבר של האויר צר יותר יחסית לאדם עם רקמת שומן רגילה. אם אתם סובלים מעודף משקל- הטיפול הראשוני בסיס שאתם צריכים לעשות הוא להוריד אותו ולו כדי לא לסבול מדום נשימה בשינה, מנחירות ומאיכות שינה ירודה.

דום נשימה בשינה?- אופייני גם למעשנים ולצרכני אלכוהול

דום נשימה בשינה אופייני גם לאנשים עם מבנה פנים ולסת מיוחד. הוא יהיה שכיח גם אצל אנשים עם לשון גדולה (אופייני לילדים עם תסמונת דאון), אצל מעשנים (בגלל שהניקוטין מייצר דלקת בחלל מעברי האויר וחוסם אותם חלקית), וכן אצל אנשים מזקנים כיון שאצלם הטונוס של השרירים יורד עם הגיל והשרירים באיזור הלשון והלוע צונחים ביתר קלות כלפי מטה. גם אנשים ששותים אלכוהול במיוחד לפני השינה עלולים לסבול מאפנאה כיון שאלכוהול ידוע ביכולתו להפחית את טונוס השרירים לרבות שרירי הלוע והלשון – מה שמקל על אלו האחרונים לצנוח פנימה ולחסום את מעברי הנשימה העליונים.

תרופות סבתא טבעיות לדום נשימה בשינה

  • שתו כוס מים עם כפית פלפל שחור ודבש לפני השינה
  • להכין עיסה מ3 כפיות קינמון וכף מים ולמרוח על החזה המצח והפנים לפני השינה (תרופה מעולם האיורוודה)
  • לעבור לדיאטה נטולת גלוטן (יש קשר אפשרי בין גלוטן ובין שכיחות אפנאה)
  • ללמוד שיטות נשימה נכונות כמו שיטת בוטייקו
  • לתרגל פראניאמה (טכניקות נשימה סדורות ביוגה)
  • לקחת את התרופה ההומאופטית סמבוקוס שחור שקשור עם הטבה בתסמיני דום נשימה בשינה
  • לנגן על כלי נשיפה כמו טרומבון (מחזק את טונוס שרירי הגרון הלוע ומעברי האויר
  • להימנע משכיבה על הגב בשינה (לעבור לשינה על הצד)
  • להפסיק לעשן ולשתות אלכוהול – במיוחד לא סמוך לשינה
  • לקחת שמן נר הלילה או שמן בורג
  • לא ליטול תרופות מרגיעות (לדכאון או לחרדה) סמוך לשינה כיון שגם אלו מקטינות את טונוס השרירים
  • לצרוך חצי כוס של גרעיני דלעת טריים לא קלויים לפני השינה או ליטול ויטמין E
  • לשתות כוס מים עם 3 כפיות קינמון במהלך היום.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • אנשים מוכנים לאבד  את בריאותם כדי לצבור עוד כסף. מאוחר יותר הם נאלצים להשתמש בכסף זה כדי להציל את בריאותם. בשל מחשבותיהם על העתיד הם שוכחים את ההווה ובאופן הזה הם מחמיצים את ההווה וגם את העתיד. והכי גרוע?- בשעה שהם חיים באשליה כאילו הם לא ימותו לעולם, הם מתים כאילו מעולם לא חיו.

    קונפוציוס