תרופות סבתא

שגית ביבי יועצת לתזונה בריאה

הליכות בטבע

מכל הטיפים להשגת בריאות טובה, בעיני פעילות גופנית היא המפתח המרכזי –שממנו הכל מתחיל: גם הורדת מתח נפשי, גם השגת שמחה , גם הנעת חומרי התזונה לאיברים השונים בגוף וגם חיזוק השרירים והעצמות. אדם יכול לאכול את התזונה הכי בריאה בעולם כל יום וכל היום, אבל הוא לא יהיה בהכרח בריא אם הוא לא ינוע ויזיז את גופו.

יגביר תנועתו

גם על פי הרמב"ם וגם על פי הרפואה הסינית פעילות גופנית חשובה יותר מתזונה שכן גם חומרי מזון בריאים ללא תנועה יכולים להיתקע ברקמות ולייצר חסימות ומחלות. יחד עם זאת, הדגש מונח על פעילות פיזית מתונה: לא להתמכר לספורט ולא להגיע למצב של התשת הגוף ומסיבה זו בעיני הספורט הבריא ביותר הוא הליכה, רצוי הליכה בטבע 3-4 פעמים בשבוע למשך שעה.

למה הליכה?

זוהי תרופה חינמית שקיבלנו מהבורא. לא כל אחד יכול להקציב מאות שקלים בחודש לחדרי כושר או למכוני פילאטיס למינהם וגם אין צורך בכך. הליכה מתונה בטבע, או לחוף הים מרגיעה את הנפש, מסייעת לשאיפת חמצן טרי והיא יפה לחיזוק כל קבוצות השרירים גם שרירי הליבה.

מטפלים ורופאים אחרים אומרים שנפש שמחה ורגועה עושה בריאות טובה

זה מאד נחמד להמליץ לאנשים בעולם המודרני על כל לחציו ומתחיו- להיות שלווים, לשחרר להרפות ולשמוח. אבל איך בדיוק עושים את זה? איך פורטים את השטר? – לכך פחות מתייחסים. בשל כך אני מאד מאמינה בפעילות מתונה של הליכות בטבע כיון שמכך גם נגזרים שמחה שלווה ורגיעה. ההליכה מייצרת אנדורפינים ומעלה את רמות הסרוטונין ולמעשה היא מהווה כלי פרגמטי מעשי שמוביל את הנפש לשמוח ולהירגע. מנסיוני עם אנשים בעבודתי כתזונאית אני יכולה לומר בפירוש:" אנשים שמקפידים על הליכות או ספורט מתון אחר נראים גם שמחים ובריאים יותר.
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • בריאותו של אדם נמדדת לפי השאלה כמה הוא לוקח שתים בבת אחת: מדרגות או גלולות ?

    ג'ואן וולש