תרופות סבתא

תשוקה למתוקים בחורף: מדוע היא עלולה לגרום להצטננות?

מה עלי לאכול כדי למנוע הצטננויות חורף? יש לי כמיהה חזקה למתוקים לחמים ופסטות דווקא בחורף. האם תוכלו להמליץ לי על תזונה שתמנע הצטננויות?

אני אדם בריא, בת 45 ללא מחלות כרוניות או בעיות מיוחדות אבל אני נוטה ללקות יתר על המדה בהצטננות חורף- בחורף אחד אני חוטפת 3-4 פעמים התקררויות. מה עלי לאכול כדי למנוע הצטננויות חורף? עוש אלה היא מדוע אני אוכלת יותר פחמימות בחורף (יש לי כמיהה חזקהלמתוקים דווקא בחורף). האם תוכלו להמליץ לי על תזונה שתמנע הצטננויות?

תשובת שרון איל, נטורופתית ומטפלת בג'ין שין דו

מאלו מזונות כדאי להימנע- כדי למנוע הצטננות חורף ?

על מנת לעבור את החורף בשלום מומלץ להימנע ממזון שמחליש את מערכת החיסון. מזון כזה כולל בין השאר

  • פחמימות ריקות- קמח לבן, סוכר לבן.
  • מזון מתועש ומעובד.
  • מזון המכיל צבעי מאכל.
  • מזון עשיר במלח.

מה לאכול כדי לחזק את הגוף ולמנוע הצטננות?

לאכול מזון שמחזק את הגוף כולו ואת מערכת החיסון בפרט:

  • פחמימות מלאות שנותנות לגוף ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ותחושת שובע לאורך זמן.
  • חלבונים מן החי שנותנים לגוף את חומצות האמינו הדרושות לו לבניית רכיבי מערכת החיסון השונים.
  • אבץ ממקור תזונתי כאשר מקורות לאבץ הם בין השאר שקדים, שיבולת שועל, גרעינים לבנים טריים (גרעיני דלעת).
  • ויטמין C ממקור תזונתי (פלפל,קיוי,שום)
  • חומצה פולית שנמצאת בין השאר בדגנים מלאים וקיטניות, בצל, כרוב.
  • צמחי מרפא שמחזקים את מערכת החיסון. אלו הם אכיניצאה, אסטרגלוס וסמבוק שחור.




מה לעשות נגד הכמיהה העזה לפחמימות בחורף?

איל: כמיהה חזקה לפחמימות בחורף נובעת משילוב של תזונה לא נכונה (מזון לא נכון או חוסר סדר באכילה) ותנאי החורף (מחשיך מוקדם , קר ויש נטיה להסתגרות בבית)

  • עמית דודסון, נטורופת מחזק את הדברים ומסביר: "בימי החורף הקרים הגוף שלנו רוצה חום ומשתוקק לתבשילים ומרקים שיהיו עשירים בירקות שורש ובירקות העונה: הרבה ירקות כתומים כמו דלעת ובטטה למשל והרבה עלים ירוקים. הצורך בפחמימות נובע ממש מהצורך הזה: להתחמם - ואין בכך דבר רע אלא שאני ממליץ תמיד על פחמימה מלאה יחד עם קטניה כדי להשיג חלבון מלא.

מהם הפתרונות המומלצים אל מול התשוקה העזה לפחמימות בחורף?

שרון איל ממליצה:

  • לאכול בצורה מסודרת- חמש ארוחות ביום- שלוש ארוחות גדולות ושתי ארוחות ביניים.
  • לאכול מזון המתאים לחורף ונותן תחושת שובע לאורך זמן- פחמימות מלאות, שילוב של פחמימות וחלבונים, פירות וירקות.
  • להכין מראש תבשילים מחממים- תבשילי קדרה או מרקים משביעים.
  • להקפיד לשתות מים בכמות מספקת (למרות ירידה בתחושת הצמא). כדאי לדעת שקיימת לעיתים נטיה לבלבל בין תחושת הצמא לרעב.
  • לצאת מהבית: לא לשבת מול הטלוויזיה או המחשב. פשוט לצאת החוצה.
  • לשים לב אם הרצון לאכול נובע מרעב אמיתי (תחושת רעב פיזיולוגית) או מצרכים נפשיים אחרים (מזון כנחמה או פיצוי).






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • אחד הסימנים הוודאיים שאתה מתקרב להתמוטטות עצבים היא כאשר אתה מאמין שהעבודה שלך "מאד מאד חשובה"

    ברטרנד ראסל, פילוסוף בריטי